سامانه جامع ملك تودي سامانه جامع ملك تودي .

سامانه جامع ملك تودي

خريد ملك از پدر

​  

مطابق با قانون ، هر فردي در طول زمان حيات خويش اين حق را خواهد داشت كه از اموال و دارايي خود به صورت دلخواه بهره ببرد و در شرايط نياز ، آن را به اشخاصي كه مد نظر دارد منتقل كند ؛ خواه به روش عقد معوض (با دريافت بهاي آن مال) و خواه به روش غيرمعوض ( بدون دريافت بهاي مال) .

تفاوتي هم نخواهد داشت كه فرد انتقال گيرنده فرزند مالك و يا يك غريبه باشد . از اين حيث به اين سوال كه آيا والدين در طول حيات خود اين حق را دارند كه املاك و دارايي هاي خود را به برخي از فرزندان خود انتقال دهند يا خير ؟ بايد بگوييم بله .

انتقال ملك به افراد ديگر شرايط و قوانين مختص خود را دارد و براي آنكه داراي اعتبار حقوقي باشد ، لازم است با رعايت قوانين و مقررات مربوطه ، اين اقدام صورت بگيرد و يا به بياني ديگر انتقال ملك به سايرين اعم از فرزندان ، بايد به روش يكي از چارچوب‌ هاي حقوقي رايج از جمله خريد و فروش ، هبه ، صلح و يا وصيت كردن صورت پذيرد تا داراي اعتبار باشد و امكان استناد به آن وجود داشته باشد .

برخي مواقع پدر يا مادر تصميم دارند كه املاك خويش را در زمان فعلي به فرزند يا فرزندان خود منتقل كنند و بعضي مواقع نيز ، به‌ منظور جلوگيري از سوءاستفاده‌ هايي از سوي بعضي از فرزندان ، تصميم دارند اين موضوع را به زمان فوت خويش موكول كنند تا به اين صورت در طول زمان حيات خود باز هم قادر باشند از اصل ملك يا منافع آن بهره‌مند شوند . شرايط و طريق انتقال ملك به فرزند يا فرزندان به صورت يكي از موارد زير باشد :

ادامه مطلب


برچسب: خريد ملك - خريد ملك از پدر - فروش ملك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۳:۳۰ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)