سامانه جامع ملك تودي سامانه جامع ملك تودي .

سامانه جامع ملك تودي

اوراق تسهيلات مسكن ارزان شد

 اوراق تسهيلات مسكن ارزان شد

بررسي آخرين وضعيت قيمت اوراق مسكن حاكي از اين است كه هر برگ اوراق وام مسكن (تسه) در فروردين سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۵۰۰، در ارديبهشت سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ و در خردادماه نيز ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ قيمت دارد . هر برگ اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در تير سال گذشته با قيمت ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، در مرداد با قيمت ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ و در شهريور نيز با قيمت ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود .

ادامه مطلب ...


برچسب: وام مسكن . تسهيلات مسكن . خريد مسكن . اوراق مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۵۱ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

كدام بازنشستگان با اولويت مسكن مي‌گيرند ؟

كدام بازنشستگان با اولويت مسكن مي‌گيرند ؟

نعمت‌الله تركي ؛ مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در ارتباط با تامين مسكن بازنشستگان اين صندوق اظهار كرد : يكي از بحث‌هاي مهم و دغدغه‌هاي اين گروه از جامعه موضوع مسكن است كه وزير راه و شهرسازي و همچنين مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن همكاري بسيار خوبي را با صندوق بازنشستگي داشتنه‌اند و بازنشستگان فاقد مسكن در اولويت نخست جهت تحويل مسكن قرار دارند . وي با اشاره به تفاهمنامه امضاء شده في مابين صندوق بازنشستگي كشور با سازمان ملي زمين و مسكن گفت : در اين تفاهمنامه افرادي كه فاقد مسكن بوده و در طرح مسكن ملي ثبت‌نام كرده‌اند در اولويت واگذاري مسكن هستند .

ادامه مطلب ...


برچسب: رهن و اجاره . فروش مسكن . خريد مسكن . مسكن بازنشستگان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۱:۳۱ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

سود يك ميلياردي وام مسكن ۴۸۰ ميليون توماني

سود يك ميلياردي وام مسكن ۴۸۰ ميليون توماني

هزينه دريافت وام مسكن ۴۸۰ ميليوني اوراق حق‌ تقدم بانك مسكن به ۱۲۳ ميليون تومان و كل سود آن در باز پرداخت ۱۲ساله به حدود يك‌ميليارد تومان افزايش يافته است .
وام اوراق حق‌ تقدم مسكن يكي از روش‌هاي كم‌اثر بازار مسكن است كه مردم مي‌توانند از آن براي دريافت وام مسكن استفاده كنند ، در اين روش متقاضيان بايستي اوراق حق‌تقدم وام مسكن يا همان "تسه" را از طريق فرابورس خريداري كنند .

ادامه مطلب ...


برچسب: وام مسكن . سود وام مسكن . خريد مسكن . فروش مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۴۳ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

نرخ سود تسهيلات نهضت ملي مسكن ۲۳ درصد شد .

نرخ سود تسهيلات نهضت ملي مسكن ۲۳ درصد شد .

علي عسگري سرپرست بانك مسكن در مراسم افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدي نگين دولت آباد اظهار داشت : اين پروژه يكي از پروژه‌هايي است كه از طريق ايجاد صندوق مسكن و ساختمان با آورده مردم راه‌اندازي شده و ظرف ۵ سال به بهره‌برداري رسيده است .

وي با بيان اينكه تاكنون سه پروژه به نام‌هاي نسيم ، نارون و نگين با اين روش به بهره‌برداري رسيده است ، گفت : اين روش تامين مالي مسكن از طريق صندوق‌ها بايد گسترش پيدا كند تا بتواند راهگشاي مشكلات حوزه مسكن باشد و واحد‌ها با تكيه كمتر به منابع بانكي و منابع دولت ساخته شود .

ادامه مطلب ...


برچسب: سود تسهيلات . تسهيلات . نهضت ملي مسكن . مسكن مهر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۲۱ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

واگذاري ۳۴۰۸ هكتار زمين توسط سازمان ملي زمين و مسكن در دولت 13 ام

 واگذاري ۳۴۰۸ هكتار زمين توسط سازمان ملي زمين و مسكن در دولت 13 ام

عملكرد سازمان ملي زمين و مسكن در دولت سيزدهم حاكي از تخصيص و واگذاري بيش از ۳ هزار و ۴۰۸ هكتار (معادل ۴۴۰ هزار و ۴۲۹ واحد) اراضي مسكوني در مدت يك و نيم سال است . سازمان ملي زمين و مسكن در اين بخش به طور متوسط ماهانه ۱۸۹ هكتار معادل ۲۴ هزار و ۴۶۸ واحد واگذار كرده كه نسبت به عملكرد دولت‌هاي گذشته پيشرفت ۷۲۸ درصدي دارد .

در بخش واگذاري اراضي غيرمسكوني نيز در مدت فعاليت دولت سيزدهم تاكنون ، يك هزار و ۶۳۹ هكتار معادل يك هزار و ۷۸ قطعه واگذار شده كه متوسط ماهانه ۹۱ هكتار معادل ۶۰ قطعه را شامل مي‌شود .

ادامه مطلب ...


برچسب: رهن و اجاره . فروش اپارتمان . خريد آپارتمان . سازمان ملي زمين و مسكن . دولت سيزدهم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۷:۵۱ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

بسته تشويقي شهرسازانه ابلاغ شد .

وزير راه و شهرسازي بسته ۱۹بندي تشويقي كالبدي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را به استانداران ابلاغ كرد و اين مصوبات را فرصتي براي ساخت ۴ميليون مسكن پايدار دانست .

به گزارش مهرداد بذرپاش وزير راه و شهرسازي بسته تشويقي شهرسازانه 19بندي درخصوص سياست‌هاي تشويقي كالبدي متضمن نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري ، با هدف افزايش كيفيت زندگي شهروندان ساكن در اين بافت‌ها و همچنين پيشبرد اهداف قانون جهش توليد مسكن را ابلاغ كرد .

مصوبات ابلاغي داراي ويژگي‌هاي انعطاف‌پذيري مصوبه نسبت به شرايط ويژه هر شهر ، رويكرد نوسازي محله‌اي ، فرصت ويژه براي سازندگان و مالكان ، توانمندسازي اقتصادي ساكنان بافت فرسوده از طريق انعطاف‌پذيري در ضوابط استقرار كاربري‌ها و با رويكرد درهم‌تنيدگي مسكن و اشتغال و ايجاد ارزش افزوده روي دارايي‌هاي ساكنان و افزايش كيفيت فضاي سكونت است .

ادامه مطلب ...


برچسب: ملك تودي ، رهن و اجاره ، فروش ملك ، خريد ملك ، بسته تشويقي ، شهرسازانه ، شهرسازي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۹:۰۱ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

با زلزله تهران ، امداد رساني به مسكن مهري ها معضل جدي تري خواهد بود .

ركنا : اقدامات و ايجاد تغيير شديد در زمين توسط بشر مي تواند روي مسئله وقوع زلزله تاثير گذار باشد . براي مثال برداشت آب زير زميني در حجم گسترده ۵۰ تا ۱۰۰ كيلومتر مكعب آب ، مي تواند براي گسل‌هاي زير زميني تحريك كننده باشد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي ركنا : با هر زلزله اي در ايران يا جهان دوباره شهروندان تهراني درگير با فكر وقوع زمين لرزه در پايتخت مي شوند . اين در حالي است كه وقتي به شرايط نيز نگاه مي كنند اين مسئله كاملا مشهود است كه وضعيت مديريت بحران در كلانشهر تهران آنچنان كه بايد مدنظر قرار نگرفته است .

مهدي زارع استاد پژوهشگاه زلزله شناسي درباره احتمال وقوع زلزله در تهران گفت : زمين لرزه هاي شديد در يك پهنه عميق اتفاق مي افتند . براي مثال زلزله منجيل در عمق ۲۰ كيلومتري اتفاق افتاد يا در همين زلزله تركيه نيز ، زمين لرزه نخست در عمق ۲۰ كيلومتري رخ داد و طبيعتا عوامل مختلفي نيز مي تواند در آن تاثير گذار باشند .

ادامه مطلب ...


 


 

 


برچسب: زلزله تهران ، مسكن مهر ، زلزله تركيه، امداد رساني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۰:۴۵ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)

تورم مسكن تهران به قله دو ساله رسيد

در اولين ماه زمستاني كشور تورم ماهانه مسكن تهران به 9.8 درصد رسيده و در بالاترين سطح دو سال قرار گرفته است . برخي رشد تقاضا در بازار مسكن پايتخت در نخستين ماه زمستاني كشور را عامل مهمي در پديدار شدن چنين اتفاقي مي دانند .

مركز آمار در اين ماه در اعلام تورم ماهانه مسكن تهران از بانك مركزي پيشي گرفته و تغييرات قيمت در اين مقطع را به تصوير كشيد . طبق داده هاي اين مركز قيمت متوسط قيمت وزني هر متر مربع آپارتمان مسكوني در تهران به 54 ميليون و 926 هزار تومان رسيده و از ماه قبل خود 8.8 درصد بيشتر شده است . اما رشد شاخص قيمت مصرف كننده نيز به تبع رشد قيمت در اين ماه صعودي بوده و به 9.8 درصد رسيده است .

ادامه مطلب ...


برچسب: تورم مسكن ، مسكن تهران ، مسكن پايتخت ، تورم ماهانه ، خريد مسكن ،،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۵:۲۲ توسط:ملك تودي موضوع: نظرات (0)